Comunicate

Cu referire la informațiile publicate în mass-media privind procedura de achiziție a „Sistemului de taxare electronică în transportul public din mun. Chişinău”

Publicat: Lun, 08/07/2019 - 14:39

Cu referire la informațiile publicate în mass-media privind procedura de achiziție a „Sistemului de taxare electronică în transportul public din mun. Chişinău” inițiată de către Direcţia generală transport public şi căi de comunicaţie, Agenția Achiziții Publice vine cu următoarele precizări.

Sistemul de achiziții publice în Republica Moldova reprezintă un sistem descentralizat, unde, fiecare autoritate contractantă, în limitele surselor financiare disponibile, inițiază și desfășoară proceduri de achiziții publice, în rezultatul cărora încheie contracte de achiziție publică de bunuri, lucrări sau servicii.

Potrivit legislației (art. 14, 15 al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice), autoritatea contractantă (Direcţia Generală Transport public şi Căi de Comunicaţie) prin intermediul grupului de lucru elaborează documentația de atribuire, care conține inclusiv caietul de sarcini, iniţiază şi desfăşoară proceduri de achiziţie publică, evaluează ofertele depuse în cadrul procedurii, precum și anulează, după caz procedura de achiziție publică (art. 71 al Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice).

Respectiv, conform legislației, dreptul de anulare al procedurii de achiziție publică îi revine exclusiv autorității contractante care a inițiat procedura de achiziție.

Totodată, în partea ce ține de site-ul https://achizitii.md/ro/, la care fac referire autorii informațiilor publicate, comunicăm că această pagina web este o platformă electronică privată, iar sursa unică oficială guvernamentală, care deține informații cu privire la achizițiile publice electronice este https://mtender.gov.md/.