În perioada 07 – 20 februarie 2018 au fost desfășurate 34 seminare instructiv-consultative privind sistemul electronic de achiziții publice – MTender pentru persoanele responsabile de efectuarea procedurilor de achiziții publice din cadrul următoarelor autorități publice locale: Anenii Noi, Basarabeasca, Bălți, Briceni, Cahul, Cantemir, Călărași, Căușeni, Ceadîr-Lunga, Cimișlia, Comrat, Coșnița/Dubăsari, Criuleni, Dondușeni, Drochia, Edineț, Fălești, Florești, Glodeni, Hîncești, Ialoveni, Leova, Nisporeni, Ocnița, Orhei, Rezina, Rîșcani, Sîngerei, Soroca, Strășeni, Șoldănești, Ștefan Vodă, Taraclia, Telenești, Ungheni, Vulcănești. La seminarele organizate au fost prezenți reprezentanți ai Ministerului Finanțelor, Agenției Achiziții Publice și Î.S. „Fintehinform”.
Scopul seminarelor a fost familiarizarea autorităților contractante cu conceptul, arhitectura și modul de utilizare a noului sistem electronic de achiziții publice – MTender, care actualmente se află la etapa de pilotare pentru achizițiile de valoare mică (reglementate de Hotărîrea de Guvern Nr. 665 din 27.05.2016 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la achiziţiile publice de valoare mică). De asemenea, reprezentanții Agenției Achiziții Publice prezenți în cadrul evenimentelor au acordat suportul metodologic necesar pentru toate situațiile și întrebările în domeniul achizițiilor publice înaintate de către participanți.
Autoritățile contractante care doresc să utilizeze sistemul de achiziții electronice MTender pentru achizițiile de valoare mică se pot conecta prin platformele private: e-licitatie.md, achizitii.md sau yptender.md. Totodată, până la finalizarea etapei de pilotare și dezvoltarea funcționalităților necesare inițierii și desfășurării procedurilor de achiziții publice prin sistemul electronic Mtender, acestea se vor desfășura în continuare fără careva modificări.