Comunicate

Comunicat privind desfășurarea atelierul de lucru cu genericul „Cele mai bune practici în domeniul achizițiilor publice: achiziție de produse alimentare și servicii de transport și acorduri cadru”

Publicat: Vin, 22/07/2022 - 13:46

În perioada 18-20 iulie, la București a avut loc atelierul de lucru cu genericul Cele mai bune practici în domeniul achizițiilor publice: achiziție de produse alimentare și servicii de transport și acorduri cadru.Evenimentul a fost organizat cu suportul Programului de Dezvoltare al Dreptului Comercial (CLDP) al Departamentului de Comerț al SUA,  în cooperare cu Agenția Achiziții Publice.

 

La eveniment au participat reprezentanții entităților publice a trei state precum: Republica Moldova,  România și Statele Unite ale Americii. Scopul evenimentului fiind promovarea celor mai bune practici în domeniul achizițiilor publice, un schimb de experienţă și de opinii între participanți, prezentarea de către experți externi a celor mai bune practici internaționale, precum și stabilirea unei viziuni de viitor privind centralizarea achizițiilor publice.

 

Subiectele discutate în cadrul evenimentului au fost următoarele:

 

1.    Reprezentanții din cadrul Agenției Achiziții Publice au vorbit despre: „Sistemul de achiziții publice din Republica Moldova”, „Achiziții centralizate pentru alimentarea în instituțiile de învățământ general” și  „Achiziționarea serviciilor de transport aerian de călătorii”;

 

2.    Reprezentanții Direcției Generale Educație, Tineret și Sport a Consiliului municipal Chișinău și Primăria mun. Bălți, au relatat despre implementarea noilor proceduri de Achiziții centralizate pentru alimentarea copiilor/elevilor în grădinițe/școli;

 

3.     Reprezentanții din cadrul Agenției Naționale Achiziții Publice a României au vorbit despre: „Prezentarea Sistemului de achiziții publice din România”, „Prezentarea generală a Achizițiilor de Produse Alimentare în România” și „Achiziționarea de Serviciilor de călătorie”;

 

4.    Experții străini au discutat despre: „Acorduri Cadru – cele mai bune practici pentru  Servicii de Alimentație”, „Acordurile Cadru în Achizițiile Guvernamentale Federale din S.U.A ”, „Achizițiile de Servicii de Transport ale Guvernului Federal al S.U.A. – Programul Parteneriat între Orașe și Contracte Pentru Călătorii Aeriene” și „Evaluarea Prețurilor și a Celui Mai Bun Raport Calitate-Preț”.

 

Totodată, evenimentul sus menționat a fost  transmis online prin intermediul aplicației Zoom, astfel toți doritorii din cadrul autorităților contractante din Republica Moldova au avut posibilitatea să participe la atelierul de lucru.

 

Discuțiile și recomandările din cadrul evenimentului s-au totalizat cu propuneri, recomandări și soluţii concrete, implementarea cărora va contribui la dezvoltarea și eficientizarea domeniului achizițiilor publice.