La 30 noiembrie 2016, a fost semnat un Memorandum între Ministerul Finanţelor, Agenţia Achiziţii Publice, Centrul de Guvernare Electronică, mai multe asociaţii de business, ONG-uri, dar şi companii din sectorul IT care vor oferi platforme de tranzacţionare pentru achiziţiile publice în format electronic. Proiectul este un parteneriat unic care are scopul să dezvolte e-Achiziţiile în Republica Moldova.
Obiectivul principal al Memorandumului este de a implementa şi a testa un sistem cuprinzător în conformitate cu principiile Sursă deschisă, Date deschise şi Date privind contractarea deschisă ca şi concepte principale. Sistemul electronic va funcţiona ca multi-platformă pentru sectorul public care antrenează toate părţile interesate.
Sistemul de e-Achiziţii va avea o bază de date centrală gestionată de Agenţia Achiziţii Publice, iar conexiunea şi interconectarea dintre participanţi vor fi efectuate prin intermediul companiilor private care vor dori să presteze servicii de platformă.
Din ianuarie 2017 sistemul va fi pilotat pentru achizițiile de valoare mică cu implicarea Ministerului Finanţelor, instituţiilor subordonate şi alte autorităţilor publice la dorință, a doua etapă fiind prevăzută pentru luna aprilie 2017 când va fi aplicată procedura electronică de licitaţie deschisă, restrînsă şi cererea ofertelor de preţuri pentru achiziţiile publice peste 80 000 lei la achiziția de bunuri și servicii și peste 100 000 lei la achiziția de lucrări. Întreaga procedură de achiziţii publice va fi realizată on-line, iar participanţii la proceduri vor utiliza doar semnătura electronică.